هر دانشآموز در اسوه يک پشتيبان دارد.پشتيبانها معمولاً جوان هستند، تا بهتر بتوانند فضاي ذهني دانشآموز را درک کنند و او را راهنمايي کنند رشتهي دانشگاهي پشتيبانها هماهنگ با رشتهي تحصيلي دانشآموز است، و در نتيجه بهتر ميتوانند از لحاظ درسي دانشآموز را ياري کنند.
هفت وظيفهي پشتيبان:
وظيفهي اول:تماس تلفني با دانشاموز هر دو هفته يک بار
وظيفهي دوم:تماس تلفني با اوليا هر ماه يک بار
وظيفهي سوم:بررسي دفتربرنامهريزي هر ماه يک بار
وظيفهي چهارم:بررسي کارنامهي دانشآموز هر ماه يک بار
وظيفهي پنجم:ملاقات حضوري با دانشآموز يا جلسهي نيمه گروهي هر ماه يک بار
وظيفهي ششم:رفع مشکلات اجرايي دانشآموز
وظيفهي هفتم:دريافت رضايتنامه از اوليا هر دو ماه يک بار
وظيفهي آموزشي پشتيبانها:
پشتيبانها بر انجام تکاليف و تمرينهاي درسي دانشآموزان نظارت ميکنند.با اين کار دو هدف تامين ميشود:
· آموزش از طريق حل مساله-
· تقويت توان خودآموزي دانشآموزان
جلسات برنامهريزي و مشاوره
جلسات 5 نفره
براي اينکه دانشآموزان و اولياي آنها به صورت دقيقتري با برنامهريزي درسي آشنا شوند و همچنين انتقال تجربه به شکل موثرتري صورت گيرد. پشتيبانها، دانشاموزان و اولياي آنان را با توجه به بيشترين ويژگيهاي مشترکشان در قالب گروههاي 5 به جلسه دعوت ميکنند. در اين جلسه مدير گروه نيز حضور دارد تعداد اين جلسات در طول سال 5 نوبت است.
1- هنگام ثبت نام: آشنايي با اسوه و برنامهريزي
2- آبان و آذر ماه: آمادگي براي امتحانات نيم سال اول
3- بهمنماه: جمعبندي نيمسال اول تحصيلي و برنامهريزي براي نيم سال دوم
4- ارديبهشت ماه: آمادگي براي امتحانان پايان سال
5- تيرماه: ارزيابي کارنامهي تحصيلي يک سال و برنامهريزي براي سال آينده